Followers

Tuesday 23 April 2013

Cream Cheese Butter Cake



Assalammualaikumm....

Sejak akhir-akhir ni, anak bujang Mimie, Ammar teringin sangat nak makan kek. Dengan acuh tak acuh mimie jawab tunggu spesel day dia baru buatkan kek untuk dia. Sedar tak sedar semalam adalah Hari Ulangtahunnya yang ke-4. Ishhh...sekejap jer rasa masa berlalu...

Kali ini mimie buatkan untuknya kek Cream Cheese Butter Cake setelah selongkar di dapur kak Ummi. Sedap sangat kek ni. Lemak-lemak rase cheese gituuu... Part deco 'mendeco' kek ni memang mimie ni kerastangan. Tak pandai. letak itu ini pon anak dah kata cantek. hahahaha..... ape-apepon  kek yang ni memang best.....

..... dan tak lupa pada anak bujang ibu ni, Muhammad Ammar Luqman, selamat hari Ulangtahun yang ke-4, moga menjadi anak yang soleh, berjaya didunia dan diakhirat...Ameen.



CREAM CHEESE BUTTER CAKE
 Resepi Asal : suejoshua
Sumber : ummizaihadi

  • 200 gm butter
  • 200 gm cream cheese
  • 250 gm gula kastor
  • 250 gm tepung gandum
  • 5 biji telur
  • 1 s/t baking powder
  1. Pukul butter, cream cheese dan gula hingga sebati, masukkan telur satu persatu hingga adunan ringan, campurkan tepung bersama baking powder kemudian kaub balik tepung kedalam adunan hingga rata dan sebati.
  2. Tuangkan adunan kedalam loyang yang telah disapukan dengan sedikit butter.
  3. Tutup adunan untuk mengelakkan permukaan kek hangus.
  4. Bakar adunan kedalam oven pada suhu 180c hingga masak dan permukaan kek keperangan (kira-kira 50-60 minit) mengikut jenis oven masing-masing.
Hepi Besdey Abg Ammar yg ke-4thn...

No comments: