Followers

Sunday, 1 January 2012

Santapan Tahun Baru.... Nasi Lemak Pandan


Alhamdulillahhh....syukur ke hadrat Illahi masih dikurniakan kesihatan untuk meneruskan kehidupan dalam arena tahun baru ini....

Menu pembukaan mimie di awal tahun baru ni....mari naiikkan lemak di badannn.... makan puas-puas (mcm la esok2 x bley mkn) kali ni masak nasi lemak pandan yang pada kebiasaan mimie buat nasi lemak biasa ( boh gak daun pandan) yakni kaler putih laa beb... yg ni nak bagi ceria-ceria skit biar makan bertambah-tambah (lemak, lemak-lemak) pastu tidooo.... bangun jer terus timbang berat badan... mau tak naik darah tinggi tengok angka tu nati....hahahaha..


NASI LEMAK PANDAN
By : Mimie Sugar n Spice


4 cawan nasi
2 cawan santan
8 helai daun pandan di blend dengan 2 cawan air (tapis dan ambil jusnya)
1 inci halia (di ketuk)
sedikit garam
sedikit pawarna hijau

  • Cuci beras hingga bersih dan toskan
  • Masukkan santan, air pandan (ikut sukatan jenis beras anda), halia dan garam. 
  • Masak seperti biasa.

3 comments:

Pen Biru said...

slmt thn baru ..kitoran kt utara kerja hari ni..hujan pulak tu..

Family Blog said...

Semangat saya mau masak nasi lemak juga untuk sarapan esok pagi...Hihihih....Tapi nasi lemak biasa saja...Kurang daun pandan lah, stok takda..Selamat tahun baru!

Sugar 'n' Spice said...

PB n Shan : Selamat Tahun Baru juga.... ;)