Followers

Tuesday, 17 January 2012

RICH CHOCOLATE PUDDING


Fuhhh...hampir 2-3 hari di bumi Cheras ni mengalami panas yang amat panas mimie rasa. Perubahan cuaca ini juga mengakibatkan anak mimie mengalami selsema dan demam panas. air masak yg dah bergelen-gelen diminum dan ubat menjadi peneman. hihuuhuh kesian tengok....

Dek cuaca panas ini juga mimie suka menjamah yang sejuk-sejuk untuk dihidangkan kat anak tekak ni...opkos laa puding...teringat masa kak nor@secubitgaram menghidangkan puding ni....sedapnyer makan tika sejuk-sejuk....leh tak imejin kan ...heheheeh.....walaahhhhh.....
Sedap laaa puding ni.... rasa milo dan coklat....seswai sangat makan waktu-waktu panas begini....




RICH CHOCOLATE PUDDING
Resepi Asal : Jun
Rujukan : Potretkasih, kak nor @ secubitgaram



Bahan-bahan:-

1/2 cawan serbuk koko - mimie ltk 1/4 cwn milo + 1/2 cwn serbuk koko
1 cawan gula - mimie ltk 3/4 cwn gula
1/2 cawan susu tepung
1/2 sudu teh garam
4 1/4 cawan air
4 sudu besar tepung jagung
1/2 sudu teh esen vanilla
3 sudu besar butter
1 paket serbuk agar2 (10-11gm)


Cara-cara:-


1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
  
*** Untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan


7 comments:

Pen Biru said...

uii..cantiknya..nampak sedap ni

tun_telani said...

morning kak mimie ^^ puding coklat ni mmg sedap sgt! skrg ni mmg panas sgt kan, ptg2 tun pun mesti sakit kepala kalau terkurang minum air. dpt mkn puding sejuk2 ni mmg sedap.

K.Nor said...

cantik.. cantik.. ni puding evergreen kat rumah ni :)

Sugar 'n' Spice said...

PB...mmg sedapppppp...

Sugar 'n' Spice said...

Tun : mmg panas...coce panas2 x mo mkn yg berempah...tkut mlm tido berkemban...ahahkkkk...

Sugar 'n' Spice said...

K. Nor : mmg sedap laaa....x rugi buat...mkn sojuk2....haduhhh...sedapnyer ngalir lam tekak nih...hihihi

Ummi said...

Assalam Mimie, thanks masih sudi jenguk2 dapur akak tu... Aah puding Jun ni mmg femes seantero dunia...akak pun dah lama x buat...meh sini 2 ketuii, letak buah koktel sekali eh Mimie..hehe